Warning: include(/__frontend/inc.menu.php): failed to open stream: No such file or directory in /www_rcconcept/index.php on line 58

Warning: include(): Failed opening '/__frontend/inc.menu.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php56/lib/pear') in /www_rcconcept/index.php on line 58

Warning: include(/__frontend/inc.mobile.php): failed to open stream: No such file or directory in /www_rcconcept/index.php on line 62

Warning: include(): Failed opening '/__frontend/inc.mobile.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php56/lib/pear') in /www_rcconcept/index.php on line 62
Hornet

Flying radio controlled
Hornet multirotors

⬇︎

Aktualności



W końcu ujrzał światło dzienne . Hornet-X8LF, zasilanie 6S, pełny autopilot z komunikatami głosowymi, oraz funkcją auto startu i auto lądowania.


Volutpat in sollicitudin id, hendrerit et nunc. Sed mattis augue metus. Sed non ipsum turpis. Integer aliquet, quam vitae semper ullamcorper, massa orci vehicula tortor, at sollicitudin sem turpis nec turpis. Proin iaculis consequat erat auctor feugiat.


X4S

X4S to najmniejszy Hornet. Doskonale sprawdza się jako wielowirnikowiec do nauki latania, ale nie tylko. Dzięki znakomitej zwrotności i dużej wytrzymałości na upadki jego żywiołem są szaleństwa między przeszkodami.  Niewielka masa i śmigła o średnicy jedynie 8" to również stosunkowo małe zagrożenie dla otoczenia. Z powodzeniem można nim latać np. na hali sportowej w czasie zimy. Nie polecamy natomiast latania platformą Hornet-X4S po domu.



X4S to najmniejszy Hornet. Doskonale sprawdza się jako wielowirnikowiec do nauki latania, ale nie tylko. Dzięki znakomitej zwrotności i dużej wytrzymałości na upadki jego żywiołem są szaleństwa między przeszkodami. Niewielka masa i śmigła o średnicy jedynie 8" to również stosunkowo małe zagrożenie dla otoczenia. Z powodzeniem można nim latać np. na hali sportowej w czasie zimy. Nie polecamy natomiast latania platformą Hornet-X4S po domu. Warto przy okazji zaznaczyć, że "warunki bezpiecznego użytkowania" to lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika. Zrozumienie potencjalnych zagrożeń przed rozpoczęciem lotów uchroni pilota jak i osoby postronne przed niepotrzebnym stresem i szkodami.
 
Hornet-X4S nie jest zabawką. Od tanich rozwiązań dostępnych w sklepach modelaraskich różni się przede wszystkim profesjonalnym komputerem pokładowym. Dzięki niemu najmniejszą platformę Hornet cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia naukę latania. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż.
Ten sam komputer pokładowy i moduły dodatkowe wystepują w dużych platformach Hornet do fotografowania i filmowania z powietrza. To oznacza, że użytkownik posiadający platformę Hornet-X4S bardzo szybko może nauczyć się pilotażu każdego większego wielowirnikowca Hornet. Warto zwrócić również uwagę, że zakupione moduły elektroniczne mogą być wykorzystane w większej platformie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
 
Udźwig najmniejszej platformy Hornet wystarczy do zamocowania na nim małej kamery sportowej o wadze do ok. 100g [np. GoPro] i rejestrowanie obrazu w jakości HD. Innym opcjonalnym rozwiązaniem jest zamocowanie kamery płytkowej oraz zestawu do transmisji obrazu. Umożliwia to loty FPV [First Person View] z podglądem na ekranie lub w goglach. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 50-60m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasieg zwiększa się nawet do 120m. Oswietlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu nie przekracza 500m. Ograniczeniem jest tu zasięg nadajnika obrazu oraz maksymalna ilość energii w pakiecie napędowym przekładająca się na czas lotu.
 
 
Cechy: 
  - Najprzystępniejszy i niewymagający dużych inwestycji w osprzęt wielowirnikowiec Hornet 
  - Bardzo zwrotny, najlepszy do akrobacji 
  - Wysoka odporność na upadki 
  - Najmniejsze zagrożenie dla otoczenia 
  - Rozwojowy ponieważ posiada ten sam komputer lotu co większe modele 
  - W połączeniu z symulatorem lotu to najczęściej kupowany "zestaw startowy"
 
Budowa: 
  - Korpus ramy X4S stanowią płyty z frezowanego G10, skręcane śrubami M3 10.1 do słupków dystansowych 
  - W środku korpusu zamontowany jest zintegrowany regulator silników easyESCU4 
  - Do górnej płyty korpusu przymocowany jest komputer pokładowy easyCSDU PRO, izolowany od drgań silikonowymi przepustami 
  - Elektronika chroniona jest od góry frezowaną płytą z G10 
  - Ramiona stanowiące jednocześnie mocowania silników RCC/2844/1000 są mocowane do ramy za pomocą słupków i śrub oraz nitów plastikowych które rozpinają się w czasie upadku chroniąc konstrukcję 
  - Standardowe nóżki są jednocześnie mocowaniem dla wsporników osłony elektroniki
 
Wyposażenie niezbędne do latania i obsługi platformy: 
  - Zestaw nadawczo-odbiorczy 2,4 GHz o conajmniej czterech kanałach: 1 szt. (zalecane min. 6 kanałów) 
  - Pakiet LiPo 3S (11,1V) 2200mAh 25C: 1 szt. (zalecane min. 2 szt.) 
  - Ładowarka do pakietów napędowych LiPo: 1 szt. 
  - Pogramator USB linkPROG: 1 szt.
 
Wyposażenie opcjonalne: 
  - Zestaw oświetlenia 
  - Zestaw transmisji obrazu 5,8 GHz do lotów FPV 
  - Kamera sportowa 
  - Moduł kompasu 3D rccMAG 
  - Moduł odbiornika GPS rccGPS
 
CrashPack: 
W przypadku platformy treningowej zalecamy zakup odpowiedniej ilością części zamiennych. Dzięki temu można skupić się na lataniu bez obawy o dłuższe uziemienie spowodowane brakiem śmigła, ramienia czy słupka dystansowego. CrashPack jest dobierany indywidualnie do potrzeba danego pilota. Zazwyczaj zamyka się kwotą 200-300 pln.
 
Dane techniczne:
 
  - Czas lotu na pakiecie 2200mAh 25C do 15 minut 
  - Maksymalny udźwig (wliczając pakiet napędowy) do 350g 
  - Masa platformy gotowej do lotu (bez pakietu) ok. 550g 
  - Maksymalny rozmiar śmigieł: 8 cali 
  - Przekątna pomiędzy między osiami przeciwległych silników: 340mm 
  - Praktyczny zasięg bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) 50-60 bez oświetlenia, 120m z oświetleniem 
  - Praktyczny zasięg z transmisja obrazu (loty FPV) 500m

Warto przy okazji zaznaczyć, że "warunki bezpiecznego użytkowania" to lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika. Zrozumienie potencjalnych zagrożeń przed rozpoczęciem lotów uchroni pilota jak i osoby postronne przed niepotrzebnym stresem i szkodami.
 
Hornet-X4S nie jest zabawką. Od tanich rozwiązań dostępnych w sklepach modelaraskich różni się przede wszystkim profesjonalnym komputerem pokładowym. Dzięki niemu najmniejszą platformę Hornet cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia naukę latania. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż.
Ten sam komputer pokładowy i moduły dodatkowe wystepują w dużych platformach Hornet do fotografowania i filmowania z powietrza. To oznacza, że użytkownik posiadający platformę Hornet-X4S bardzo szybko może nauczyć się pilotażu każdego większego wielowirnikowca Hornet. Warto zwrócić również uwagę, że zakupione moduły elektroniczne mogą być wykorzystane w większej platformie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
 
Udźwig najmniejszej platformy Hornet wystarczy do zamocowania na nim małej kamery sportowej o wadze do ok. 100g [np. GoPro] i rejestrowanie obrazu w jakości HD. Innym opcjonalnym rozwiązaniem jest zamocowanie kamery płytkowej oraz zestawu do transmisji obrazu. Umożliwia to loty FPV [First Person View] z podglądem na ekranie lub w goglach. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 50-60m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasieg zwiększa się nawet do 120m. Oswietlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu nie przekracza 500m. Ograniczeniem jest tu zasięg nadajnika obrazu oraz maksymalna ilość energii w pakiecie napędowym przekładająca się na czas lotu.


Cechy:

  •   Najprzystępniejszy i niewymagający dużych inwestycji w osprzęt wielowirnikowiec Hornet
  •   Bardzo zwrotny, najlepszy do akrobacji
  •   Wysoka odporność na upadki
  •   Najmniejsze zagrożenie dla otoczenia
  •   Rozwojowy ponieważ posiada ten sam komputer lotu co większe modele
  •   W połączeniu z symulatorem lotu to najczęściej kupowany "zestaw startowy"

Budowa: 

  • Korpus ramy X4S stanowią płyty z frezowanego G10, skręcane śrubami M3 10.1 do słupków dystansowych
  •  W środku korpusu zamontowany jest zintegrowany regulator silników easyESCU4
  • Do górnej płyty korpusu przymocowany jest komputer pokładowy easyCSDU PRO, izolowany od drgań silikonowymi przepustami
  • Elektronika chroniona jest od góry frezowaną płytą z G10
  • Ramiona stanowiące jednocześnie mocowania silników RCC/2844/1000 są mocowane do ramy za pomocą słupków i śrub oraz nitów plastikowych które rozpinają się w czasie upadku chroniąc konstrukcję
  • Standardowe nóżki są jednocześnie mocowaniem dla wsporników osłony elektroniki

 

 Wyposażenie niezbędne do latania i obsługi platformy:

  • Zestaw nadawczo-odbiorczy 2,4 GHz o conajmniej czterech kanałach: 1 szt. (zalecane min. 6 kanałów)
  •  Pakiet LiPo 3S (11,1V) 2200mAh 25C: 1 szt. (zalecane min. 2 szt.)
  •   Ładowarka do pakietów napędowych LiPo: 1 szt.
  •   Pogramator USB linkPROG: 1 szt.

 

 Wyposażenie opcjonalne:

  • Zestaw oświetlenia
  • Zestaw transmisji obrazu 5,8 GHz do lotów FPV
  • Kamera sportowa
  • Moduł kompasu 3D rccMAG
  • Moduł odbiornika GPS rccGPS

CrashPack:

W przypadku platformy treningowej zalecamy zakup odpowiedniej ilością części zamiennych. Dzięki temu można skupić się na lataniu bez obawy o dłuższe uziemienie spowodowane brakiem śmigła, ramienia czy słupka dystansowego. CrashPack jest dobierany indywidualnie do potrzeba danego pilota. Zazwyczaj zamyka się kwotą 200-300 pln.

Dane techniczne  

  •  Czas lotu na pakiecie 2200mAh 25C do 15 minut
  • Maksymalny udźwig (wliczając pakiet napędowy) do 350g
  • Masa platformy gotowej do lotu (bez pakietu) ok. 550g
  • Maksymalny rozmiar śmigieł: 8 cali
  • Przekątna pomiędzy między osiami przeciwległych silników: 340mm
  • Praktyczny zasięg bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) 50-60 bez oświetlenia, 120m z oświetleniem
  • Praktyczny zasięg z transmisją obrazu (loty FPV) 500m

X4L

X4L to najtańsze rozwiązanie do amatorskiego fotografowania i filmowania z powietrza. Po zamontowaniu opcjonalnego wysokiego podwozia możliwe jest takie zainstalowanie kamery, że w kadrze nie będą widoczne śmigła. Doskonale sprawdza się też jako platforma treningowa do nauki latania. Dzięki znakomitej zwrotności i znacznej odporności na upadki jest dobrym wyborem na pierwszy wielowirnikowiec.



Ten sam komputer pokładowy i moduły dodatkowe występują w dużych platformach Hornet do fotografowania i filmowania z powietrza. To oznacza, że użytkownik posiadający platformę Hornet-X4L może bardzo szybko nauczyć się pilotażu każdego większego wielowirnikowca Hornet. Warto zwrócić również uwagę, że zakupione moduły elektroniczne mogą być wykorzystane w większej platformie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
 
Hornet-X4L oprócz małej kamery sportowej może zabrać na swój pokład zestaw do transmisji obrazu. Dzięki temu używając np. kamery GoPro Hero 2 lub nowszej można jednocześnie filmować w rozdzielczości full HD i korzystać z podglądu obrazu na ekranie LCD lub w goglach. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 60-70m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasięg zwiększa się nawet do 130m. Oświetlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu nie przekracza 500m. Ograniczeniem jest tu zasięg nadajnika obrazu oraz maksymalna ilość energii w pakiecie napędowym przekładająca się na czas lotu.

Ten sam komputer pokładowy i moduły dodatkowe występują w dużych platformach Hornet do fotografowania i filmowania z powietrza. To oznacza, że użytkownik posiadający platformę Hornet-X4L może bardzo szybko nauczyć się pilotażu każdego większego wielowirnikowca Hornet. Warto zwrócić również uwagę, że zakupione moduły elektroniczne mogą być wykorzystane w większej platformie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.Hornet-X4L oprócz małej kamery sportowej może zabrać na swój pokład zestaw do transmisji obrazu. Dzięki temu używając np. kamery GoPro Hero 2 lub nowszej można jednocześnie filmować w rozdzielczości full HD i korzystać z podglądu obrazu na ekranie LCD lub w goglach. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 60-70m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasięg zwiększa się nawet do 130m. Oświetlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu nie przekracza 500m. Ograniczeniem jest tu zasięg nadajnika obrazu oraz maksymalna ilość energii w pakiecie napędowym przekładająca się na czas lotu.


Budowa

  • Korpus ramy X4L stanowią płyty z frezowanego G10, skręcane śrubami M3 10.1 do słupków dystansowych
  • W środku korpusu zamontowany jest zintegrowany regulator silników easyESCU4
  • Do górnej płyty korpusu przymocowany jest komputer pokładowy easyCSDU PRO, izolowany od drgań silikonowymi przepustami
  • Elektronika chroniona jest od góry frezowaną płytą z G10
  • Ramiona z aluminiowych profili zakończone są uchwytami silników o średnicy 32mm w rastrze 16x19mm (np: RCC/2855/0830)
  • Standardowe nóżki są jednocześnie mocowaniem dla wsporników osłony elektroniki
  • Opcjonalne wysokie podwozie jest przypinane do ramy za pomocą gumowych oringów

Cechy: 
  - Najtańszy sposób na efektywne fotografowanie i filmowanie z powietrza 
  - Możliwość zainstalowania wysokiego podwozia w celu wyeliminowania śmigieł z kadru 
  - Bardzo zwrotny i przystępny w pilotażu 
  - Znaczna odporność na upadki 
  - Rozwojowy ponieważ posiada ten sam komputer lotu co większe modele 
  - W połączeniu z symulatorem lotu może stanowić "zestaw startowy" do rozpoczęcia przygody z wielowirnikowcami

Cechy:

  • Najtańszy sposób na efektywne fotografowanie i filmowanie z powietrza
  • Możliwość zainstalowania wysokiego podwozia w celu wyeliminowania śmigieł z kadru
  • Bardzo zwrotny i przystępny w pilotażu
  • Znaczna odporność na upadki
  • Rozwojowy ponieważ posiada ten sam komputer lotu co większe modele
  • W połączeniu z symulatorem lotu może stanowić "zestaw startowy" do rozpoczęcia przygody z wielowirnikowcami

Wyposażenie niezbędne do latania i obsługi platformy: 
  - Zestaw nadawczo-odbiorczy 2,4 GHz o conajmniej czterech kanałach: 1 szt. (zalecane min. 6 kanałów) 
  - Pakiet LiPo 3S (11,1V) 2600mAh 30C: 1 szt. (zalecane min. 2 szt.) 
  - Ładowarka do pakietów napędowych LiPo: 1 szt. 
  - Pogramator USB linkPROG: 1 szt.
 
Wyposażenie opcjonalne: 
  - Zestaw oświetlenia 
  - Zestaw transmisji obrazu 5,8 GHz do lotów FPV 
  - Kamera sportowa 
  - Moduł kompasu 3D rccMAG 
  - Moduł odbiornika GPS rccGPS

Wyposażenie niezbędne do latania i obsługi platformy

  • Zestaw nadawczo-odbiorczy 2,4 GHz o conajmniej czterech kanałach: 1 szt. (zalecane min. 6 kanałów)
  • Pakiet LiPo 3S (11,1V) 2600mAh 30C: 1 szt. (zalecane min. 2 szt.)
  • Ładowarka do pakietów napędowych LiPo: 1 szt.
  • Pogramator USB linkPROG: 1 szt. 

Wyposażenie opcjonalne:

  • Zestaw oświetlenia
  • Zestaw transmisji obrazu 5,8 GHz do lotów FPV
  • Kamera sportowa
  • Moduł kompasu 3D rccMAG
  • Moduł odbiornika GPS rccGPS

S6L

Hornet-S6L to półprofesjonalny hexacopter do fotografowania i wideofilmowania z powietrza. S6L to sześciowirnikowy Hornet o udźwigu 1kg i sporych możliwościach kreatywnego wykorzystania - również komercyjnego. Jego komputer pokładowy easyCSDU PRO posiada w standardzie obsługę dwuosiowej stabilizacji horyzontu. To oznacza, że można nim unieść w przestworza i wysterować dwuosiowy gimbal (głowica stabilizujšca horyzont) wraz z lekką kamerą sportową lub aparatem kompaktowym otrzymując zapierające dech w piersiach ujęcia.



Ogromna większość produkowanych obecnie kamer sportowych i aparatów typu kompakt nagrywa obraz w rozdzielczości full HD (1920x1080), z szybkością od 24 do 60 klatek na sekundę. Odpowiednio zarejestrowane ujęcia full HD mogą zostać z powodzeniem wykorzystane nie tylko do celów amatorskich ale również w profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej.

Hornet S6L może też służyć do monitorowania i diagnozowania instalacji przemysłowych za pomocą kamery termowizyjnej. Termowizja może być wykorzystywana do innych celów np. poszukiwanie zaginionych w trudnym terenie.

                

Platformę S6L cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia wykonywanie lotów z kamerą na stałej wysokości. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż. Należy jednak zaznaczyć, że bezpieczny pilotaż Horneta-S6L wymaga doświadczenia lub wcześniejszego treningu. Nauka latania od zera na tym modelu może być niebezpieczna i generować spore koszty twardych lądowań i kolizji. Maksymalna masa startowa znacznie przekraczająca 2kg to nie są żarty. Optymalnym rozwiązaniem jest rozpoczęcie swojej przygody z wielowirnikowcami od symulatora lotu oraz mniejszego Horneta i po "otrzaskaniu się" przejście na większą platformę. Promujemy takie rozwiązanie ponieważ najdroższy element w postaci komputera lotu w każdej platformie Hornet jest identyczny co znacznie zmniejsza koszty upgrade-u. Dla naszych Klientów zawsze mamy dobrą ofertę na rozbudowę platformy.

                

Loty platformą S6L mogą odbywać się standardowo - bez transmisji obrazu do pilota, lub opcjonalnie z podglądem w goglach lub na ekranie LCD co znacznie ułatwia uzyskanie porządanych ujęć filmowych. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 80-100m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasieg zwiększa się do 120-130m. Oswietlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu osiąga 500m. Zasięg może być dalej powiększony przez rozbudowanie zestawu o specjalne anteny i mocniejszy zestaw nadawczo odbiorczy. Podczas lotów na wiekszych odległościach trzeba liczyć się z ilością energii pozostałej w pakiecie napędowym aby móc powrócić do miejsca startu.


Cechy

  • Najprzystępniejszy z półprofesjonalnych narzędzi do fotografowania i filmowania z powietrza
  • Przewidywalne zachowanie w powietrzu
  • Stosunkowo duża odporność na mniej poważne upadki
  • Rozwojowy ponieważ posiada ten sam komputer lotu co większe plartformy
  • W połączeniu z głowicą do stabilizacji obrazu to najczęściej kupowany zestaw do fotografowania i filmowania z powietrza

Budowa

  • Korpus ramy S6L stanowią płyty z frezowanego G10, skręcane śrubami M3 10.1 do słupków dystansowych i delrinowych mocowań ramion
  • W środku korpusu zamontowane są regulatory silników easyESCU
  • Do dolnej płyty korpusu w centralnym miejscu przymocowany jest komputer pokładowy easyCSDU PRO, izolowany od drgań silikonowymi przepustami
  • Elektronika chroniona jest od góry frezowaną płytą z G10
  • Ramiona w postaci profli aluminiowych są mocowane do ramy za pomocą bloczków delrinowych i śrub
  • Ramiona zakończone mocowaniami silników RCC/2844/1000, przewody zasilające prowadzone są w środku ramion

Wyposażenie niezbędne do latania i obsługi platformy

  • Zestaw nadawczo-odbiorczy 2,4 GHz o conajmniej sześciu kanałach: 1 szt. (zalecane min. 8 kanałów)
  • Pakiet LiPo 3S (11,1V) 5200mAh 45C: 1 szt. (zalecane min. 4 szt.)
  • Ładowarka do pakietów napędowych LiPo: 1 szt.
  • Pogramator USB linkPROG: 1 szt.

Wyposażenie opcjonalne

  • Zestaw oświetlenia
  •  Zestaw transmisji obrazu 5,8 GHz do lotów FPV
  •  Dwuosiowy gimbal (głowica stabilizująca horyzont)
  •  Kamera sportowa, aparat kompaktowy, kamera termowizyjna
  •   Moduł kompasu 3D rccMAG
  •  Moduł odbiornika GPS rccGPS

Dane techniczne

  • Czas lotu na pakiecie 5200mAh 45C do 12 minut
  • Maksymalny udźwig (wliczając pakiet napędowy) do 1kg
  • Masa platformy gotowej do lotu (bez pakietu) ok. 1200g
  • Maksymalny rozmiar śmigieł: 11 cali
  • Przekątna pomiędzy między osiami przeciwległych silników: 540mm
  • Praktyczny zasięg bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) 80-100m bez oświetlenia, 120m z oświetleniem 120-130m
  • Praktyczny zasięg z transmisja obrazu (loty FPV) 500m

T6XXL

Hornet-T6XXL to profesjonalny hexacopter do fotografowania i wideofilmowania z powietrza, to największy sześciowirnikowy Hornet. Jego maksymalny udźwig to 3kg. Posiada ogromne możliwości kreatywnego wykorzystania, ograniczeniem jest tu tylko wyobraźnia. Komputer pokładowy easyCSDU PRO posiada w standardzie obsługę dwuosiowej stabilizacji horyzontu. To oznacza, że można nim unieść w przestworza i wysterować dwuosiowy gimbal (głowica stabilizująca horyzont) wraz z kamerę ręcznę (np: Sony linii HandyCam) lub bezlusterkowym aparatem fotograficznym otrzymując zapierające dech w piersiach ujęcia filmowe.



Parametry obecnie produkowanych kamer ręcznych i aparatów bezlusterkowych są naprawdę imponujące. Materiał z nich uzyskany z powodzeniem może zostać wykorzystany w profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej.

Hornet-T6XXL może służyć do celów inne niż komercyjne filmowanie. Innym sposobem wykorzystania jest np. monitorowanie i diagnozowanie instalacji przemysłowych za pomocą kamery termowizyjnej. Termowizja może być też wykorzystywana np. do poszukiwania zaginionych w trudnym terenie.

                

Platformę T6XXL cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia wykonywanie lotów z kamerą na stałej wysokości. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż. Należy jednak zaznaczyć, że bezpieczny pilotaż wielowirnikowca Hornet-T6XXL wymaga doświadczenia lub wcześniejszego treningu. Nauka latania od zera na tym modelu może być niebezpieczna i generować spore koszty twardych lądowań i kolizji. Maksymalna masa startowa znacznie przekraczająca 4kg to nie są żarty. Optymalnym rozwiązaniem jest rozpoczęcie swojej przygody z wielowirnikowcami od symulatora lotu oraz mniejszego Horneta i po "otrzaskaniu się" przejście na większą platformę. Promujemy takie rozwiązanie ponieważ najdroższy element w postaci komputera lotu w każdej platformie Hornet jest identyczny co znacznie zmniejsza koszty upgrade-u. Dla naszych Klientów zawsze mamy dobrą ofertę na rozbudowę platformy.

                

Loty platformą T6XXL mogą odbywać się standardowo - bez transmisji obrazu do pilota, lub opcjonalnie z podglądem w goglach lub na ekranie LCD co znacznie ułatwia uzyskanie pożądanych ujęć filmowych. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 120-130m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne, pomimo niesymetrycznej budowy. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasięg zwiększa się do ok. 150m. Oświetlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu osiąga 500m. Zasięg może być dalej powiększony przez rozbudowanie zestawu o specjalne anteny i mocniejszy zestaw nadawczo odbiorczy. Podczas lotów na większych odległościach trzeba liczyć się z ilością energii pozostałej w pakiecie napędowym aby móc powrócić do miejsca startu. Tutaj z pomocą przychodzą moduły telemetryczne, które pozwalają na bieżąco obserwować zużycie energii w pakiecie napędowym, zwiększając tym samym bezpieczńestwo użytkownia platformy.


Cechy

  • Duży Hornet idealny do profesjonalnego fotografowania i filmowania z powietrza
  • Bardzo stabilne zachowanie w powietrzu
  • Stosunkowo duża odporność na mniej poważne upadki
  • Bardzo dobrze widoczna rama o jednocznacznie wyróżnionym przodzie ułatwiajaca pilotaż bez transmisji obrazu

Budowa

  • Korpus ramy T6XXL stanowią frezowane płyty carbonowe o grubości 2,5mm, skręcane śrubami M3 10.1 do słupków dystansowych i delrinowych mocowań ramion
  • W środku korpusu zamontowane są regulatory silników easyESCU
  • Do górnej płyty korpusu w centralnym miejscu przymocowany jest komputer pokładowy easyCSDU PRO, izolowany od drgań silikonowymi przepustami
  • Elektronika chroniona jest od góry frezowaną płytą z G10
  • Ramiona z rur węglowych są mocowane do ramy za pomocą bloczków delrinowych i śrub
  • Ramiona zakończone mocowaniami silników o średnicy 40mm w rastrze 25x25mm
  • Przeciwbieżne napędy są połączone rozpórkami eliminującymi wibracje
  • Przewody łączące regulatory z silnikami prowadzone są w środku ramion

Wyposażenie niezbędne do latania i obsługi platformy

  • Zestaw nadawczo-odbiorczy 2,4 GHz o conajmniej ośmiu kanałach: 1 szt. (zalecane min. 10 kanałów)
  •   - Pakiet LiPo 3S (11,1V) 6800mAh 45C: 1 szt. (zalecane min. 6 szt.)
  •   - Ładowarka do pakietów napędowych LiPo: 1 szt.
  •   - Pogramator USB linkPROG: 1 szt.


Wyposażenie opcjonalne

  • Zestaw oświetlenia
  • Zestaw transmisji obrazu 5,8 GHz do lotów FPV
  • Dwuosiowy gimbal (głowica stabilizująca horyzont)
  • Kamera ręczna, aparat bezlusterkowy, kamera termowizyjna
  • Moduł do sterowania kamerą (zoom, nagrywanie on/off)
  • Moduł kompasu 3D rccMAG
  • Moduł odbiornika GPS rccGPS

Dane techniczne

Czas lotu na pakiecie 6800mAh 45C do 12 minut

  •  Maksymalny udźwig (wliczając pakiet napędowy) do 3kg
  •  Masa platformy gotowej do lotu (bez pakietu) ok. 2200g
  •  Maksymalny rozmiar śmigieł: 14 cali
  •  Przekątna pomiędzy między osiami przeciwległych silników: 750mm
  •  Praktyczny zasięg bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) 80-100m bez oświetlenia, do 150m z oświetleniem
  • Praktyczny zasięg z transmisja obrazu (loty FPV) 500m

Rider

Hornet RACER do wyścigów FPV w klasie 250



Założenia klasy 250

  • Rozstaw silników (po przekątnej) nie większy niż 250mm
  • Śmigła nie większe niż 5„
  • Napięcie zasilania nie większe niż 3S
  • Silniki nie większe niż 2204
  • Cechy szczególne

  • Regulowany kąt kamery FPV (zakres -5…+15 st.)
  • Regulowane pochylenie silników (zakres 0…25 st.)
  • Regulowane przechylenie silników względem ramienia o dowolny kąt
  • Układ ramion H rozchylone z przodu dla lepszego obrazu z kamery
  • Inna szczelina między przednimi i tylnymi śmigłami
  • Mocowanie silnika na jednym uchwycie BoomBlock 12mm
  • Mocowanie ramienia na dwóch uchwytach BoomBlock 12mm
  • Płoza umożliwiająca ślizganie się po podłodze chroniąca śmigła
  • Przewody elektryczne schowane w elementach konstrukcyjnych
  • Dodatkowa półka antywibracyjna na mini kamery HD (np: Mobius)
  • Bezpieczeństwo elementów

Bezpieczeństwo newralgicznych elementów systemu

  • Kamera FPV
  • Nadajnik FPV
  • Akumulator napędowy
  • Komputer pokładowy
  • jest chronione przez klatkę stworzoną przez elementy ramy.

Komputery pokładowe (kontrolery lotu)

Rama została zaprojektowana tak, aby możliwe było zainstalowanie następujących komputerów pokładowych:

  • OpenPilot CC3D (rozstaw otworów montażowych: 30.5×30.5mm)
  • KK MultiCopter (rozstaw otworów montażowych: 45x45mm)
  • MultiWii (rozstaw otworów montażowych: 45x45mm)
  • Regulacja pochylenia silników


Regulacja pochylenia silników pozwala na uzyskanie pewnej prędkości z którą porusza się Hornet RACER w zawisie bez pochylenia całego kadłuba.

Pochylenia silników przednich i tylnych zależą od preferencji pilota. Zacząć należy od ustawienia zerowych kątów. Dzięki temu Hornet RACER w zawisie nie będzie nabierał prędkości i przesuwał się (dryfował) w kierunku pochylenia śmigieł.

Zmiana kątów pochylenia silników jest przeznaczona dla doświadczonych pilotów.


Wyważenie modelu

Aby ułatwić wyważenie modelu w górnej części ramy znajduje się otwór do zaczepienie linki. Otwór ten znajduje się w punkcie przeciecia osi łączących osie przeciwległych silników.

Dane techniczne modelu

  • Materiał ramy: G10 o grubościach 2mm i 1.2mm
  • Masa kompletnej ramy: 180g
  • Kąt rozchylenia ramion: 6 st.
  • Długość ramienia: 170mm
  • Grubość rurki ramienia: 12mm