Flying radio controlled
Hornet multirotors
W końcu ujrzał światło dzienne . Hornet-X8LF, zasilanie 6S, pełny autopilot z komunikatami głosowymi, oraz funkcją auto startu i auto lądowania.
Volutpat in sollicitudin id, hendrerit et nunc. Sed mattis augue metus. Sed non ipsum turpis. Integer aliquet, quam vitae semper ullamcorper, massa orci vehicula tortor, at sollicitudin sem turpis nec turpis. Proin iaculis consequat erat auctor feugiat.
X4S to najmniejszy Hornet. Doskonale sprawdza się jako wielowirnikowiec do nauki latania, ale nie tylko. Dzięki znakomitej zwrotności i dużej wytrzymałości na upadki jego żywiołem są szaleństwa między przeszkodami. Niewielka masa i śmigła o średnicy jedynie 8" to również stosunkowo małe zagrożenie dla otoczenia. Z powodzeniem można nim latać np. na hali sportowej w czasie zimy. Nie polecamy natomiast latania platformą Hornet-X4S po domu.
Warto przy okazji zaznaczyć, że "warunki bezpiecznego użytkowania" to lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika. Zrozumienie potencjalnych zagrożeń przed rozpoczęciem lotów uchroni pilota jak i osoby postronne przed niepotrzebnym stresem i szkodami.
Hornet-X4S nie jest zabawką. Od tanich rozwiązań dostępnych w sklepach modelaraskich różni się przede wszystkim profesjonalnym komputerem pokładowym. Dzięki niemu najmniejszą platformę Hornet cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia naukę latania. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż.
Ten sam komputer pokładowy i moduły dodatkowe wystepują w dużych platformach Hornet do fotografowania i filmowania z powietrza. To oznacza, że użytkownik posiadający platformę Hornet-X4S bardzo szybko może nauczyć się pilotażu każdego większego wielowirnikowca Hornet. Warto zwrócić również uwagę, że zakupione moduły elektroniczne mogą być wykorzystane w większej platformie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Udźwig najmniejszej platformy Hornet wystarczy do zamocowania na nim małej kamery sportowej o wadze do ok. 100g [np. GoPro] i rejestrowanie obrazu w jakości HD. Innym opcjonalnym rozwiązaniem jest zamocowanie kamery płytkowej oraz zestawu do transmisji obrazu. Umożliwia to loty FPV [First Person View] z podglądem na ekranie lub w goglach. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 50-60m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasieg zwiększa się nawet do 120m. Oswietlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu nie przekracza 500m. Ograniczeniem jest tu zasięg nadajnika obrazu oraz maksymalna ilość energii w pakiecie napędowym przekładająca się na czas lotu.
W przypadku platformy treningowej zalecamy zakup odpowiedniej ilością części zamiennych. Dzięki temu można skupić się na lataniu bez obawy o dłuższe uziemienie spowodowane brakiem śmigła, ramienia czy słupka dystansowego. CrashPack jest dobierany indywidualnie do potrzeba danego pilota. Zazwyczaj zamyka się kwotą 200-300 pln.
X4L to najtańsze rozwiązanie do amatorskiego fotografowania i filmowania z powietrza. Po zamontowaniu opcjonalnego wysokiego podwozia możliwe jest takie zainstalowanie kamery, że w kadrze nie będą widoczne śmigła. Doskonale sprawdza się też jako platforma treningowa do nauki latania. Dzięki znakomitej zwrotności i znacznej odporności na upadki jest dobrym wyborem na pierwszy wielowirnikowiec.
Ten sam komputer pokładowy i moduły dodatkowe występują w dużych platformach Hornet do fotografowania i filmowania z powietrza. To oznacza, że użytkownik posiadający platformę Hornet-X4L może bardzo szybko nauczyć się pilotażu każdego większego wielowirnikowca Hornet. Warto zwrócić również uwagę, że zakupione moduły elektroniczne mogą być wykorzystane w większej platformie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.Hornet-X4L oprócz małej kamery sportowej może zabrać na swój pokład zestaw do transmisji obrazu. Dzięki temu używając np. kamery GoPro Hero 2 lub nowszej można jednocześnie filmować w rozdzielczości full HD i korzystać z podglądu obrazu na ekranie LCD lub w goglach. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 60-70m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasięg zwiększa się nawet do 130m. Oświetlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu nie przekracza 500m. Ograniczeniem jest tu zasięg nadajnika obrazu oraz maksymalna ilość energii w pakiecie napędowym przekładająca się na czas lotu.
Hornet-S6L to półprofesjonalny hexacopter do fotografowania i wideofilmowania z powietrza. S6L to sześciowirnikowy Hornet o udźwigu 1kg i sporych możliwościach kreatywnego wykorzystania - również komercyjnego. Jego komputer pokładowy easyCSDU PRO posiada w standardzie obsługę dwuosiowej stabilizacji horyzontu. To oznacza, że można nim unieść w przestworza i wysterować dwuosiowy gimbal (głowica stabilizujšca horyzont) wraz z lekką kamerą sportową lub aparatem kompaktowym otrzymując zapierające dech w piersiach ujęcia.
Ogromna większość produkowanych obecnie kamer sportowych i aparatów typu kompakt nagrywa obraz w rozdzielczości full HD (1920x1080), z szybkością od 24 do 60 klatek na sekundę. Odpowiednio zarejestrowane ujęcia full HD mogą zostać z powodzeniem wykorzystane nie tylko do celów amatorskich ale również w profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej.
Hornet S6L może też służyć do monitorowania i diagnozowania instalacji przemysłowych za pomocą kamery termowizyjnej. Termowizja może być wykorzystywana do innych celów np. poszukiwanie zaginionych w trudnym terenie.
Platformę S6L cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia wykonywanie lotów z kamerą na stałej wysokości. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż. Należy jednak zaznaczyć, że bezpieczny pilotaż Horneta-S6L wymaga doświadczenia lub wcześniejszego treningu. Nauka latania od zera na tym modelu może być niebezpieczna i generować spore koszty twardych lądowań i kolizji. Maksymalna masa startowa znacznie przekraczająca 2kg to nie są żarty. Optymalnym rozwiązaniem jest rozpoczęcie swojej przygody z wielowirnikowcami od symulatora lotu oraz mniejszego Horneta i po "otrzaskaniu się" przejście na większą platformę. Promujemy takie rozwiązanie ponieważ najdroższy element w postaci komputera lotu w każdej platformie Hornet jest identyczny co znacznie zmniejsza koszty upgrade-u. Dla naszych Klientów zawsze mamy dobrą ofertę na rozbudowę platformy.
Loty platformą S6L mogą odbywać się standardowo - bez transmisji obrazu do pilota, lub opcjonalnie z podglądem w goglach lub na ekranie LCD co znacznie ułatwia uzyskanie porządanych ujęć filmowych. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 80-100m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne ze względu na symetryczną budowę, bez wyraźnie wyróżnionego przodu. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasieg zwiększa się do 120-130m. Oswietlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu osiąga 500m. Zasięg może być dalej powiększony przez rozbudowanie zestawu o specjalne anteny i mocniejszy zestaw nadawczo odbiorczy. Podczas lotów na wiekszych odległościach trzeba liczyć się z ilością energii pozostałej w pakiecie napędowym aby móc powrócić do miejsca startu.
Hornet-T6XXL to profesjonalny hexacopter do fotografowania i wideofilmowania z powietrza, to największy sześciowirnikowy Hornet. Jego maksymalny udźwig to 3kg. Posiada ogromne możliwości kreatywnego wykorzystania, ograniczeniem jest tu tylko wyobraźnia. Komputer pokładowy easyCSDU PRO posiada w standardzie obsługę dwuosiowej stabilizacji horyzontu. To oznacza, że można nim unieść w przestworza i wysterować dwuosiowy gimbal (głowica stabilizująca horyzont) wraz z kamerę ręcznę (np: Sony linii HandyCam) lub bezlusterkowym aparatem fotograficznym otrzymując zapierające dech w piersiach ujęcia filmowe.
Parametry obecnie produkowanych kamer ręcznych i aparatów bezlusterkowych są naprawdę imponujące. Materiał z nich uzyskany z powodzeniem może zostać wykorzystany w profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej.
Hornet-T6XXL może służyć do celów inne niż komercyjne filmowanie. Innym sposobem wykorzystania jest np. monitorowanie i diagnozowanie instalacji przemysłowych za pomocą kamery termowizyjnej. Termowizja może być też wykorzystywana np. do poszukiwania zaginionych w trudnym terenie.
Platformę T6XXL cechuje doskonała sterowność i przewidywalne zachowanie w powietrzu. W standardzie dostępna jest też funkcja stabilizacji wysokości lotu co znacznie ułatwia wykonywanie lotów z kamerą na stałej wysokości. Komputer można doposażyć w moduł kompasu 3D (rccMAG) oraz moduł odbiornika GPS (rccGPS), które dodają funkcje: GPS Hold Position oraz Care Free Flight, znacznie ułatwiające pilotaż. Należy jednak zaznaczyć, że bezpieczny pilotaż wielowirnikowca Hornet-T6XXL wymaga doświadczenia lub wcześniejszego treningu. Nauka latania od zera na tym modelu może być niebezpieczna i generować spore koszty twardych lądowań i kolizji. Maksymalna masa startowa znacznie przekraczająca 4kg to nie są żarty. Optymalnym rozwiązaniem jest rozpoczęcie swojej przygody z wielowirnikowcami od symulatora lotu oraz mniejszego Horneta i po "otrzaskaniu się" przejście na większą platformę. Promujemy takie rozwiązanie ponieważ najdroższy element w postaci komputera lotu w każdej platformie Hornet jest identyczny co znacznie zmniejsza koszty upgrade-u. Dla naszych Klientów zawsze mamy dobrą ofertę na rozbudowę platformy.
Loty platformą T6XXL mogą odbywać się standardowo - bez transmisji obrazu do pilota, lub opcjonalnie z podglądem w goglach lub na ekranie LCD co znacznie ułatwia uzyskanie pożądanych ujęć filmowych. Praktyczny zasięg lotu tej platformy bez transmisji obrazu (loty nie-FPV) to 120-130m. Po przekroczeniu tej odległości sterownie staje się trudne, pomimo niesymetrycznej budowy. Pomocnym rozwiązaniem jest tu zainstalowanie kolorowego oświetlenia, które zdecydowanie poprawia widoczność platformy i w efekcie sterowanie nią. W ten sposób praktyczny zasięg zwiększa się do ok. 150m. Oświetlenie platformy pozwala też na latanie po zachodzie słońca i w całkowitych ciemnościach. W warunkach dobrej widoczności i z zestawem do transmisji obrazu (loty FPV) praktyczny zasięg lotu osiąga 500m. Zasięg może być dalej powiększony przez rozbudowanie zestawu o specjalne anteny i mocniejszy zestaw nadawczo odbiorczy. Podczas lotów na większych odległościach trzeba liczyć się z ilością energii pozostałej w pakiecie napędowym aby móc powrócić do miejsca startu. Tutaj z pomocą przychodzą moduły telemetryczne, które pozwalają na bieżąco obserwować zużycie energii w pakiecie napędowym, zwiększając tym samym bezpieczńestwo użytkownia platformy.
Czas lotu na pakiecie 6800mAh 45C do 12 minut
Hornet RACER do wyścigów FPV w klasie 250
Rama została zaprojektowana tak, aby możliwe było zainstalowanie następujących komputerów pokładowych:
Regulacja pochylenia silników pozwala na uzyskanie pewnej prędkości z którą porusza się Hornet RACER w zawisie bez pochylenia całego kadłuba.
Pochylenia silników przednich i tylnych zależą od preferencji pilota. Zacząć należy od ustawienia zerowych kątów. Dzięki temu Hornet RACER w zawisie nie będzie nabierał prędkości i przesuwał się (dryfował) w kierunku pochylenia śmigieł.
Zmiana kątów pochylenia silników jest przeznaczona dla doświadczonych pilotów.
Aby ułatwić wyważenie modelu w górnej części ramy znajduje się otwór do zaczepienie linki. Otwór ten znajduje się w punkcie przeciecia osi łączących osie przeciwległych silników.